Czerwonak, 02.02.2021 r.
Znak sprawy SPS-ZP-2/US/2021.MMD
ZAPYTANIE OFERTOWE
Gmina Czerwonak Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, zwany dalej Zamawiającym w związku z realizowanym projektem pod nazwą ”Poprawa dostępu do usług społecznych wspierających rodzinę i rodzinną pieczę zastępczą na terenie MOF Poznania - edycja II”, współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Wielopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa 7. Włączenie społeczne, Działanie 7.2 Usługi społeczne i zdrowotne, Poddziałanie 7.2.3. Usługi społeczne w ramach ZIT dla MOF Poznania, zaprasza do składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie – konkurencyjności.
1. Nazwa oraz adres Zamawiającego
GMINA CZERWONAK/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czerwonaku
ul. plac Zielony 1, 62-004 Czerwonak
telefon +48 61 8121488, fax +48 61 8121489
sekretariat@gopsczerwonak.pl,
2. Opis przedmiotu zamówienia
2.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usług pedagogicznych rozumianych jako przeprowadzenie specjalistycznego poradnictwa – pedagogicznego
dla osób znajdujących się w niekorzystnej sytuacji życiowej oraz osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, a w szczególności dla rodzin borykających się z problemami opiekuńczo-wychowawczymi, zamieszkujących na terenie gminy Czerwonak w okresie
od podpisania umowy do 28 lutego 2023 roku.
2.2. Beneficjenci ostateczni projektu rekrutowani są przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Czerwonaku, a miejscem realizacji usług będzie w szczególności siedziba GOPS
w Czerwonaku, a także inne wskazane przez Zamawiającego miejsca na terenie gminy Czerwonak. W okresie pandemii dopuszcza się realizowanie usług w formie zdalnej.
2.3. Łączny maksymalny szacowany wymiar godzinowy przedmiotu zamówienia podczas trwania projektu wynosi 523 godziny zegarowe. Szczegółowy zakres godzinowy będzie zależał
od Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia ilości godzin zarówno w poszczególnych latach, jak i całym zadaniu z przyczyn od niego niezależnych. Szacunkowy maksymalny plan realizacji zamówienia – harmonogram wykonania działania
i płatności stanowi załącznik nr 3 do umowy.
2.4. W przypadku niewykorzystania maksymalnej liczby godzin Wykonawcy nie będą przysługiwać jakiekolwiek roszczenia wobec Zamawiającego, w tym w szczególności roszczenia finansowe.
2.5. Zakres usługi –poradnictwa pedagogicznego obejmuje: świadczenie usług poradnictwa
i wsparcia pedagogicznego. Realizacja zamówienia nastąpi w okresie od dnia podpisania umowy do 28 lutego 2023 roku w wymiarze 523 godzin. Działanie adresowane jest dla osób
i rodzin, znajdujących się w niekorzystnej sytuacji życiowej, zagrożonych ubóstwem
i wykluczeniem społecznym i mających problemy w zakresie opieki i wychowania dzieci
oraz wymagających wsparcia w tej materii. Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia poradnictwa pedagogicznego - rodzinnego, indywidualnego zgodnie z zakresem wskazanym
w art. 46 ust. 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 poz. 1876 ze zm.) – obejmującego procesy: diagnozowania, profilaktyki i terapii uczestników poradnictwa.
2.6. Wykonawca usługi zobowiązany jest do:
1) osobistego świadczenia usługi; Wykonawca może upoważnić wskazaną przez siebie osobę do zastępstwa w realizacji niniejszej umowy jedynie za pisemną zgodą Zamawiającego;
2) wykonywania usługi terminowo oraz z należytą starannością,
3) informowania koordynatora, działającego w imieniu Zamawiającego o wszelkich trudnościach związanych z wykonaniem przedmiotu umowy;
4) prowadzenia dokumentacji zgodnie z załącznik nr 1 do umowy;
5) ewidencjonowania czasu pracy zgodnie z załącznik nr 2 do umowy;
6) przestrzegania zapisów harmonogramu wykonania działań i płatności zgodnie
z załącznikiem nr 3 do umowy,
7) przestrzegania zapisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
8) niezwłocznego udostępniania dokumentacji z zakresu realizacji umowy na każde żądanie uprawnionemu przedstawicielowi Zamawiającego, w szczególności: Dyrektorowi GOPS w Czerwonaku, koordynatorowi projektu lub organowi kontrolującemu;
9) Wykonawca wykonuje usługi zgodnie z harmonogramem przedstawionym przez Zamawiającego, który wskazuje uczestników oraz miejsce wykonania usługi. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu i miejsca wykonania usługi.
Wspólny słownik zamówień (CPV):
85320000-8 – Usługi społeczne
3. Termin wykonania zamówienia
Termin wykonania zamówienia – od daty podpisania umowy do 28 lutego 2023 roku.
4. Postanowienia ogólne
4.1. Niniejsze postępowanie nie podlega przepisom ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.
4.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego postępowania bez podania uzasadnienia, a także do pozostawienia postępowania bez wyboru oferty.
4.3. Dopuszcza się możliwość zmiany istotnych postanowień umowy, w szczególności: zmiany terminu realizacji zamówienia, który może nastąpić w przypadku:
1) zmian obowiązujących przepisów prawa w trakcie wykonywania przedmiotu umowy. Warunkiem dokonania zmiany jest pisemny wniosek Wykonawcy o przedłużenie terminu realizacji umowy, zawierający co najmniej potwierdzenie faktu zmiany właściwych przepisów oraz wykazanie że zmiana przepisów wymaga dodatkowego czasu na dostosowanie przedmiotu umowy do zmienionych przepisów,
2) kiedy nastąpi konieczność powtórzenia prac lub czynności z przyczyn proceduralnych niezależnych od Wykonawcy.
5. Wymagania dla Wykonawców, którzy chcą ubiegać się o udzielenie zamówienia
5.1. O udzielenie zamówienia zgodnie z ofertą mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują osobą/osobami posiadającą/posiadającymi
1) wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku pedagogika oraz udokumentowane
co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie świadczenia usług pedagogicznych (potwierdzone kserokopią dyplomu ukończenia studiów, a także kserokopiami świadectw pracy, umów, referencjami bądź innymi dokumentami),
2) nie są i nie byli pozbawieni władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska
nie jest im zawieszona ani ograniczona;
3) wypełniają obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku
do nich wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) osoby posiadające uprawnienia do wykonywania pracy i zawodu na terenie Rzeczypospolitej Polski, posługujące się biegle językiem polskim;
5) posiadają pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystają z pełni praw publicznych;
6) nie byli karani za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyślne przestępstwa skarbowe;
5.2. Ponadto informujemy, że przy realizacji przedmiotowej usługi wymagane jest
1) - doświadczenie zawodowe w pracy z rodzinami (w tym staż pracy, wolontariat lub inne formy aktywności),
2) - obsługa komputera,
3) - samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
4) - komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,
5) - umiejętność pracy w zespole,
6) - dobra organizacja pracy,
7) - odporność na sytuacje stresowe,
8) - rzetelność, systematyczność,
9) - umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną.
6. Informacja o dokumentach, jakie powinien złożyć Wykonawca
6.1. Formularz ofertowy, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.
6.2. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za wykonanie usługi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych
do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz należy sporządzić
wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do formularza ofertowego.
6.3. Oświadczenie o spełnianiu warunków wskazanych w pkt. 5.2-6 zgodnie z Załącznikiem
nr 3 do formularza ofertowego,
6.4. Do ofert każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia i spełnienia warunków udziału w postępowaniu, zgodnie
z Załącznikiem nr 4 do formularza ofertowego,
6.5. Oświadczenie dotyczące zaangażowania czasowego/godzinowego Wykonawcy – w skali miesiąca – załącznik nr 5,
6.6. Oświadczenie dotyczące - zgody na przetwarzanie danych osobowych – załącznik
nr 6 do zapytania ofertowego,
7. Kryteria oceny i wyboru ofert
7.1. Zamawiający powierzy wykonanie zamówienia Wykonawcy, którego oferta spełni wymagania określone w niniejszym Zapytaniu ofertowym.
Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty zawierającej najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
Lp. | Nazwa kryterium | Waga |
1. | Cena brutto za 1 godzinę,W kryterium „cena oferty brutto” (C) maksymalną liczbę punktów (100) otrzyma oferta z najniższą ceną; C= Cmin /Cn *100C - punkty uzyskane w danym kryterium przez Wykonawcę,C min – najniższa cena ofertowa,C n – cena brutto oferty badanej |
|
Maksymalna ilość punktów :100 |
Wyniki ofert będą rozstrzygane do jednego miejsca po przecinku. W przypadku otrzymania ofert z takimi samymi wynikami, będą one rozpatrywane do drugiego i trzeciego miejsca po przecinku.
8. Wykluczenie Wykonawcy
Zamawiający uzna, że oferta nie spełnia wymagań „Ogłoszenia” i wykluczy Wykonawcę
w przypadku gdy:
1) Wykonawca nie załączy dokumentów, które umożliwią Zamawiającemu dokonanie oceny spełnienia przez ofertę Wykonawcy warunków udziału w postępowaniu,
2) Wykonawca nie załączy do oferty „Formularza ofertowego”.
9. Warunki płatności
Wzór umowy stanowi załącznik do zapytania ofertowego, i zawiera istotne dla stron postanowienia, w tym dotyczące zmian umowy, które określają ich zakres, charakter oraz warunki wprowadzenia przedmiotowych zmian, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy.
10. Sposób przygotowania oferty
10.1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
10.2. Do oferty należy dołączyć komplet wymaganych dokumentów określonych
w pkt 6 niniejszego zapytania ofertowego.
10.3. Cena wynikająca z oferty winna obejmować wszelkie koszty oraz być podana w kwotach netto i brutto podanych do dwóch miejsc po przecinku, wyrażona cyfrowo i słownie
w złotych polskich, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT – jeżeli występuje.
10.4. Zaproponowana cena musi być skalkulowana w taki sposób, aby uwzględnić warunki realizacji zamówienia.
11. Miejsce oraz termin składania ofert
11.1 Oferta powinna być przesłana za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: sekretariat@gopsczerwonak.pl bądź też złożona w formie papierowej w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czerwonaku do dnia 25 lutego 2021 roku do godziny 15:00.
11.1. W tytule wiadomości bądź też na opisie koperty należy wpisać: „Formularz ofertowy – świadczenie usług pedagogicznych”
11.2. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
11.3. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
11.4. W toku badania i oceny ofert, Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
11.5. Ogłoszenie ofertowe zamieszczono na stronach:
2) https://www.gopsczerwonak.pl
3) https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl
11.6. Osoby do kontaktu:
1) Monika Maciejewska - Dłubała – Kierownik sekcji pracy socjalnej,
telefon +48 667 891 698, e-mail:maciejewska@gopsczerwonak.pl
16.7. Wszystkie załaczniki można pobrać pod tym linkiem: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/30285