Czerwonak, dn. 03.02.2021 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
na usługi transportowe - przywóz artykułów spożywczych i załadunek w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020 - Podprogram 2020
I. ZAMAWIAJĄCY
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czerwonaku
Pl. Zielony 1, 62-004 Czerwonak
NIP: 777-14-06-548
Tel/Fax 61 8121 488 (9)
e-mail: sekretariat@gopsczerwonak.pl
II. INFORMACJE OGÓLNE
1. Zapytanie ofertowe o wartości szacunkowej nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro, do którego nie mają zastosowania przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czerwonaku zwana dalej "Zamawiający" uczestniczy
w realizacji Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014 – 2020 (PO PŻ) – Podprogram 2020. Celem PO PŻ jest zwiększenie bezpieczeństwa żywnościowego osób najbardziej potrzebujących i przyczynianie się do ich włączenia społecznego. PO PŻ jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym.
3. Ilekroć w zapytaniu ofertowym użyto zwrotu „Zamawiający” należy przez to rozumieć Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czerwonaku.
4. Ilekroć w zapytaniu ofertowym użyto zwrotu „Wykonawca” należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającej osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia.
5. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, która będzie sporządzona w języku polskim.
6. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
7. Dodatkowych informacji udziela Pani Joanna Torczyńska- Henicz lub Pan Jakub Dłubała w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czerwonaku, tel. 61 8121 488 (9).
III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ORAZ WARUNKI REALIZACJI
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa transportowa – przewiezienie artykułów żywnościowych nie wymagających warunków chłodniczych (tj. artykułów skrobiowych, mleka UHT, przetworzonych artykułów warzywnych i owocowych, przetworzonych artykułów mięsnych, cukru i oleju).
2. Wymagany jest transport w warunkach umożliwiających utrzymanie cech jakościowych artykułów spożywczych oraz zapobiegających marnotrawieniu żywności. Transport będzie odbywał się z magazynu Wielkopolskiego Banku Żywności mieszczącego się pod adresem: ul. Borówki 6, 61-304 Poznań na teren Zamawiającego mieszczącego się pod adresem: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Pl. Zielony 1, 62-004 Czerwonak.
IV. WARUNKI REALIZACJI
1. Przewozy będą dokonywane samochodem ciężarowym spełniającym poniższe wymogi:
• przystosowany do przewozu żywności;
• powierzchnia ładunkowa powinna być łatwa do utrzymania czystości i porządku;
• przestrzeń ładunkowa powinna utrzymywać temperaturę odpowiednią dla przewożonego
ładunku;
• należy załadować samochód na terenie magazynu Wielkopolskiego Banku Żywności
w Poznaniu i dostarczyć na teren Zamawiającego;
• ładowność samochodu do 3 ton w zależności od ładunku towaru.
2. Wykonawca ustala z Zamawiającym tonaż oraz terminy przewozu nie później niż na 3 dni przed planowanym przewozem.
3. Zawiadomienie może być dokonane w formie telefonicznej.
4. Wykonawca zobowiązuje się do przewiezienia ładunku w terminie wskazanym przez Zamawiającego i zawiadomieniu go przez Zamawiającego o rodzaju przewożonego ładunku, jego tonażu i rodzaju wymaganego środka transportu.
5. Wykonawca zobowiązany jest sprawdzić ładunek pod względem :
• tonażu- ilości palet
• stanu opakowania
6. Wykonawca może odmówić przyjęcia do przewozu ładunku w opakowaniach uszkodzonych.
7. Wykonawca ma obowiązek:
• dostarczyć ładunek zgodnie ze zleceniem wysyłającego i w terminie uzgodnionym
z wysyłającym;
• pobrać pokwitowanie odbioru ładunku na zlecenie nadania.
8. Wykonawca przejmuje odpowiedzialność za przesyłkę w czasie od jej przyjęcia do przewozu, aż do jej wydania Zamawiającemu.
9. Wykonawca odpowiada za:
• utratę przesyłki;
• braki w ilości palet;
• ubytki powstałe przez uszkodzenie opakowań;
• zepsucie przewożonego ładunku z powodu użycia do przewozu niewłaściwego środka transportu;
• uszkodzenie przesyłki.
10. Za wykonanie usługi strony przyjmują wynagrodzenie ryczałtowe, uzależnione od ilości
przejechanych kilometrów.
11. Wykonawca wystawi fakturę VAT po każdej wykonanej usłudze.
12. Zamawiający zobowiązuje się zapłacić należności na konto Wykonawcy podane na fakturze VAT w terminie 14 dni od daty dostarczenia prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT.
V. TERMIN REALIZACJ ZAMÓWIENIA
Od daty podpisana umowy z wybraną firmą do 31 grudnia 2021 roku.
VI. KRYTERIA WYBORU OFERTY
Kryterium wyboru oferty: najniższa cena brutto.
1. Cena oferty powinna być podana w PLN cyfrowo i słownie. Cenę należy podać
z dokładnością dwóch miejsc po przecinku.
2. Wykonawca może podać tylko jedną cenę za realizację zamówienia.
Oferty z cenami wariantowymi będą odrzucone.
CENA- 100 %
Sposób obliczania wartości punktowej :
Oferta z ceną najniższą otrzyma 100 pkt., a pozostałe oferty wg wzoru:
cena oferty najniższej x 100 pkt.
cena oferty badanej.
VII. SPOSÓB SKŁADANIA I PRZYGOTOWANIA OFERT
1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
2. Oferty należy składać w formie pisemnej, za pośrednictwem poczty lub osobiście
( wrzucając do urny przed siedzibą GOPS) na adres:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czerwonaku
Pl. Zielony 1, 62-004 Czerwonak
w terminie do dnia 12 lutego 2021 roku
w opisanej kopercie „Oferta na przewóz żywności PO PŻ -2020”.
Oferty złożone po wskazanym terminie będą odrzucane z przyczyn formalnych.
Zamawiający nie przewiduje publicznego otwarcia złożonych ofert.
3. Koperta musi zawierać:
a) formularz ofertowy sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1
do niniejszego zapytania ofertowego,
b) stosowne pełnomocnictwa w przypadku, gdy ofertę podpisuje osoba działająca w imieniu
Wykonawcy lub gdy ofertę podpisuje pełnomocnik osoby fizycznej.
4. Wykonawcy ubiegający się o zamówienie muszą spełnić niżej wymienione warunki:
a) posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
b) posiada wiedzę i doświadczenie do wykonywania zamówienia,
5. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu należy złożyć wypełniony i podpisany formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego, jak również kserokopie uprawnień o których mowa w pkt. 4 pkt a).
VIII. INNE ISTOTNE POSTANOWIENIA
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od wyboru oferty bez szczegółowego uzasadnienia.
2. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę pod warunkiem,
że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty przed upływem terminu do składania ofert.
4. Termin związania z ofertą wynosi 30 dni od dnia złożenia oferty.
5. Zamawiający powiadomi Wykonawców o wyniku postępowania za pośrednictwem strony
internetowej www.gopsczerwonak.pl i BIP www.bip.gopsczerwonak.pl .
6. W zawiadomieniu wysyłanym do Wykonawcy, którego oferta została wybrana Zamawiający określi termin i miejsce zawarcia umowy. Wzór umowy stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.
7. Osoby upoważnione do kontaktu z Wykonawcami:
Pani Joanna Torczyńska- Henicz – inspektor ds. administracyjnych 669 977 785
Pan Jakub Dłubała – starszy pracownik socjalny 669 977 682