Dyrektor Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czerwonaku OGŁASZA KONKURS na kierownicze stanowisko urzędnicze – kierownik Sekcji Usług Opiekuńczych i Pomocy Instytucjonalnej
Dyrektor Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czerwonaku OGŁASZA KONKURS na kierownicze stanowisko urzędnicze – kierownik Sekcji Usług Opiekuńczych i Pomocy Instytucjonalnej
I. Nazwa i adres jednostki.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
62-004 Czerwonak, Pl. Zielony 1
II. Określenie stanowiska urzędniczego.
Kierownik Sekcji usług opiekuńczych i pomocy instytucjonalnej w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czerwonaku
III. Wymiar czasu pracy: 1etat
Rodzaj umowy: umowa o pracę.
Miejsce wykonywania pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Czerwonaku,
Pl. Zielony1
IV. Wymagania niezbędne.
1. Posiadanie obywatelstwa polskiego lub obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub obywatelstwa polskiego innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Wykształcenie: wyższe:
a) na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub,
b) na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji
3. Doświadczenie zawodowe: co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym minimum czteroletni staż pracy w zakresie realizacji zadań z pomocy społecznej.
4. Znajomość przepisów prawnych w szczególności z zakresu m.in.:
- kodeksu postępowania administracyjnego,
- ustawy o pomocy społecznej,
- ustawy o ochronie zdrowia psychicznego,
- rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie rodzinnego wywiadu środowiskowego,
- rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych,
- rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie środowiskowych domów samopomocy,
- rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie domów pomocy społecznej.
5. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
6. Brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
7. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
8. Nieposzlakowana opinia.
V. Wymagania dodatkowe.
- Ukończenie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej.
- Ukończenie kursów, szkoleń z zakresu pomocy społecznej.
- Umiejętność planowania i organizowania pracy własnej i zespołu pracowników oraz nadzorowania pracy.
- Wysoki poziom: umiejętności interpersonalnych, poczucia odpowiedzialności
i zaangażowania w wykonywaną pracę. - Komunikatywność, umiejętność i łatwość nawiązywania kontaktu w tym z osobami zależnymi, niepełnosprawnymi.
- Otwartość na nowe rozwiązania, innowacyjność, umiejętność pracy w warunkach zmian.
- Znajomość topografii Gminy Czerwonak.
- Posiadanie prawa jazdy kat. B
- Bardzo dobra znajomość pakietu Office.
- Umiejętność analitycznego myślenia.
- Odporność na stres.
- Kreatywność, dokładność, rzetelność w wykonywaniu powierzonych zadań.
VI. Zakres wykonywania zadań na stanowisku.
Osoba zatrudniona na stanowisku kierownika Sekcji usług opiekuńczych i pomocy instytucjonalnej odpowiada za kierowanie, nadzór i kontrolę nad prawidłową realizacją zadań podległych pracowników zatrudnionych w Sekcji, których zadaniem jest zapewnienie wsparcia osobom starszym, niepełnosprawnym, długotrwale chorym, wymagającym częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, którym rodzina nie może tego zapewnić.
- Dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.
- Udzielanie informacji, wskazówek i poradnictwa w zakresie rozwiązywania życiowych spraw osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej.
- Właściwa organizacja pracy Sekcji i pracowników gwarantująca ciągłość działań, osiągnięcie celów zmierzających do zapewnienia opieki i pomocy osobom i rodzinom, które nie są w stanie zaspokoić swoich potrzeb.
- Ustalenie szczegółowego zakresu pracy opiekunek zgodnie z decyzją administracyjną.
- Ustalenia szczegółowego zakresu czynności pracy pracowników socjalnych podległej Sekcji.
- Planowanie środków finansowych na świadczenie pomocy instytucjonalnej oraz usług opiekuńczych.
- Prowadzenie analizy w zakresie efektywności działań Sekcji.
- Przeprowadzanie analizy w zakresie potrzeb szkoleniowych pracowników Sekcji.
- Sprawdzenie pod względem merytorycznym rodzinnych wywiadów środowiskowych wraz z wymaganą dokumentacją.
- Ocena realizacji i skuteczności kontraktów socjalnych.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z kierowaniem klientów do domów pomocy społecznej oraz w zakresie zobowiązań do wnoszenia opłat za pobyt w domu pomocy społecznej (weryfikacja umów).
- Prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z kierowaniem klientów do noclegowni lub schroniska dla osób bezdomnych.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z kierowaniem klientów do środowiskowych domów samopomocy.
- Wykonywanie czynności związanych z postępowaniami odwoławczymi.
- Kontrolowanie efektów pracy opiekunek w miejscu zamieszkania osób korzystających z usług opiekuńczych.
- Zatwierdzanie miesięcznych zestawień usług opiekuńczych na koniec każdego miesiąca.
- Nadzór nad właściwym, terminowym sporządzaniem sprawozdań, oceny potrzeb w zakresie pomocy społecznej.
- Współpraca z Sekcją Finansowo-Księgową w zakresie analizowania wysokości wpłat, planowania, sprawozdawczości, analiz wykonania budżetu, przekazywania środków finansowych na realizację zadań.
- Analiza wykorzystywania środków finansowych na realizację przypisanych zadań.
- Opracowywanie i przygotowywanie sprawozdań finansowo-rzeczowych
z realizacji powierzonych zadań. - Współpraca i współdziałanie ze środowiskiem lokalnym, jednostkami samorządu terytorialnego, Kościołem Katolickim, innymi kościołami i związkami wyznaniowymi oraz organizacjami pozarządowymi działającymi w zakresie pomocy społecznej.
- Współdziałanie z innymi Sekcjami w celu realizacji zadań wymagających uzgodnień.
- Współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia klientów.
- Zapewnienie adekwatnej, funkcjonalnej i efektywnej kontroli zarządczej.
- Sporządzanie zapotrzebowania i zaopatrzenia w materiały biurowe i eksploatacyjne oraz wyposażenie stanowisk pracy pracowników Sekcji.
- Wykonywanie innych zadań wynikających z realizacji ustawy o pomocy społecznej oraz innych ustaw oraz czynności wynikających z regulaminu organizacyjnego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej należące do właściwości działań i obowiązków kadry kierowniczej.
VII. Wymagane dokumenty.
- List motywacyjny.
- Życiorys – CV, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej.
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy.
Oświadczenia:
- o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa,
- o posiadaniu zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
- o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, dostępnym na stronie www.bip.gopsczerwonak.pl w zakładce INFORMACJE OGÓLNE > PRACA-WYMAGANE DOKUMENTY.
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji naboru na dane stanowisko urzędnicze na druku dostępnym na stronie www.bip.gopsczerwonak.pl w zakładce INFORMACJE OGÓLNE > PRACA-WYMAGANE DOKUMENTY
VIII. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku.
- Praca administracyjno - biurowa z wykorzystaniem komputera.
- Zadania wykonywane w siedzibie GOPS.
- Stanowisko pracy znajduje się na piętrze budynku, pomieszczenie administracyjno-biurowe. Stanowisko nie jest przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
- Pomieszczenie higieniczno-sanitarne w budynku nie przystosowane dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.
IX. Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w miesiącu poprzedzającym nabór nie przekracza 6% w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
X. Miejsce i termin składania dokumentów.
Oferty, zawierające wymienione dokumenty, prosimy składać pod adresem:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czerwonaku, Pl. Zielony 1, (w godzinach urzędowania Ośrodka), lub za pośrednictwem poczty w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko: Kierownik usług opiekuńczych i pomocy instytucjonalnej” umieszczonym na kopercie.
Wymagane dokumenty należy złożyć do: 27 sierpnia 2021 roku
Decyduje data: stempla pocztowego/ osobistego dostarczenia oferty do siedziby GOPS.
Dokumenty, które zostaną złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Dyrektor Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czerwonaku zastrzega sobie prawo odwołania naboru w całości lub części, przedłużenia terminu składania ofert pracy, zmiany terminu i miejsca otwarcia ofert.
GOPS zastrzega sobie prawo do odpowiedzi tylko na wybrane oferty, nadesłane oferty nie będą odsyłane. Oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia zakończenia naboru.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną
Wszelkie informacje o naborze będą umieszczone na tablicy ogłoszeń w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czerwonaku, na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Ośrodka (www.bip.gopsczrwonak.pl).
Postępowanie składać się będzie:
Etap I. Sprawdzenie warunków formalnych oraz wstępna ocena merytoryczna.
Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna z kandydatem w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czerwonaku, Pl. Zielony 1. O terminie przeprowadzenia drugiego etapu konkursu osoby zakwalifikowane zostaną powiadomione telefonicznie lub drogą elektroniczną.
Przetwarzanie danych osobowych.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO* informuję, że:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą w Czerwonaku przy ul. Plac Zielony 1, kod pocztowy 62-004 Czerwonak.
Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować pisemnie, kierując korespondencję na powyższy adres z dopiskiem "Inspektor ochrony danych" lub mailowo na adres: iodo@czerwonak.pl
2. Państwa dane osobowe wskazane w Kodeksie Pracy lub w innych ustawach szczegółowych będą przetwarzane w celu przeprowadzenia rekrutacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze).
Pozostałe dane osobowe (w przypadku ich przesłania do GOPS np. wizerunek) będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO tj. Państwa dobrowolnej zgody, którą wyraziliście Państwo wysyłając nam swoje zgłoszenie rekrutacyjne z tymi danymi - ich podanie nie ma wpływu na możliwość udziału w rekrutacji. Mogą Państwo wycofać zgodę na przetwarzanie tych danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej cofnięciem.
3. W niektórych sytuacjach mamy prawo przekazywać Państwa dane dalej (jeśli jest to konieczne) abyśmy mogli wykonywać nasze usługi. Możemy przekazywać Państwa dane w szczególności następującym odbiorcom:
- osobom upoważnionym przez nas - naszym pracownikom i współpracownikom, którzy muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki;
- podmiotom przetwarzającym - którym zlecimy czynności przetwarzania danych.
4. Państwa dane po zrealizowaniu celu pierwotnego, dla którego zostały zebrane,
o jakim była mowa wcześniej, będą przetwarzane dla celów archiwalnych przez okres zgodny z obowiązującymi u nas przepisami archiwalnymi.
5. Mają Państwo prawo zwrócić się do nas z żądaniem dostępu do Państwa danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia danych - zgodnie z obowiązującymi przepisami.
6. Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO.
7. Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie imienia, nazwiska, daty urodzenia, miejsca zamieszkania, wykształcenia i przebiegu dotychczasowego zatrudnienia jest wymogiem ustawowym. Jesteście Państwo zobowiązani do ich podania, a ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości uczestnictwa
w procesie rekrutacji. Konieczność podania danych wynika m.in z obowiązującej ustawy Kodeks Pracy. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne, a ich niepodanie nie ma wpływu na możliwość udziału w procesie rekrutacji.
*RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.